Nové kurzy vo všetkých mestách otvárame od 17.2.2020! Prihlasovanie na nové kurzy bude spustené už čoskoro.

Pilates

“Po 10 hodinách Pilates budete cítiť rozdiel. Po 20 lekciách rozdiel aj uvidíte a po 30 hodinách budete mať nové telo.” Joseph Pilates

Kde prebieha kurz Pilates? 

Prešov 

Pre koho je kurz vhodný? 

Pilates je ideálny pre začiatočníkov aj pokročilých, mužov a ženy. Je vhodný ako silový tréning pri aeróbnej aktivite, alebo tanci. 

Na kurz Pilates si prineste pohodlné oblečenie, ako tepláky, legíny, šortky, tričko, prípadne tielko a podložku na cvičenie. Pilates trénujeme naboso, preto si nemusíte nosiť obuv. 

Čo je Pilates?

Pilates je forma cvičenia, ktoré sa zameriava na posilnenie tela s dôrazom na pevný stred, a teda brucho, spodný chrbát a boky. Pomáha zlepšovať celkovú kondíciu a psychickú pohodu. Pilates sa, podobne ako joga, sústreďuje na správne držanie tela, rovnováhu a flexibilitu. Pri Pilatese je však pravdepodobnosť zranenia omnoho menšia ako pri iných formách cvičenia. 

Pilates je kompletná koordinácia tela, mysle a ducha. Pri vykonávaní cvikov si musí byť vaša myseľ plne vedomá dýchania a spôsobu vykonávania pohybov. Pilates vynašiel tesár a milovník gymnastiky Joseph Pilates v Nemecku. Veril, že fyzické a duševné zdravie spolu úzko súvisí. Jeho cieľom bolo vytvoriť cvičebný program, ktorý by sa zameriaval na liečbu zranených tanečníkov a vojakov počas pobytu vo Veľkej Británii. V roku 1926 emigroval do USA a otvoril si vlastné Pilates štúdio v New Yorku. Zaujímavosťou je, že svoj program najprv nazval Contrology, vo voľnom preklade “kontrola alebo ovládanie”.

Pilates je cvičenie pre všetkých

Pilates môže byť upravený buď ako jemné silové cvičenie, alebo fyzicky náročný tréning. Preto je výborný pre začiatočníkov aj pre ľudí na pokročilej úrovni, ktorí pravidelne cvičia. Ak ste začiatočník venujete sa základným pohybom a neskôr plynule prejdete na pokročilú úroveň. Je dôležité trénovať Pilates s pomocou kvalifikovaného inštruktora, aby ste sa naučili vykonávať cviky správne a vyhli sa zraneniu. 

Pilates a jeho výhody pre zdravie

Ak premýšľate nad kurzom Pilates v UNIDC, určite vás zaujímajú jeho výhody. Keďže Pilates sa zameriava na telesné jadro, jeho pozitívne účinky zahŕňajú:

  • správne držania tela – cvičenie si totiž vyžaduje prácu s vystretým chrbtom, čo je tiež výborné na zmiernenie bolesti chrbtice
  • vyrysované svalstvo – pilates zahŕňa tréning svalov, ktoré pri bežných činnostiach ani nepoužívate, preto krásne tónuje postavu
  • ploché bruško – pretože tréning pilates sa venuje hlavne brušnému svalstvu, pomôže vám spevniť túto problémovú partiu
  • lepšiu ohybnosť – pilates slúži na obnovenie flexibility a postupne svaly uvoľňuje a naťahuje
  • dobrú náladu – tréning pilates odbúrava stres a pri jeho cvičení pocítite celkovú pohodu

Pilates je obľúbený aj medzi celebritami, ktoré naň nedajú dopustiť. Madonna, Uma Thurman, Kate Winslet aj Selena Gomez prisahajú na účinky Pilatesu. Vďaka nemu sa udržiavajú fit a v 100 % kondícii. 

Typy Pilates

Existujú dva spôsoby, ako cvičiť Pilates. Pilates na podložke (Mat Pilates) je séria cvičení na podlahe, ktorých kľúčom je kombinácia gravitácie a tréningu s vlastnou váhou. Pilates s pomôckami (Equipment Pilates) je tréning s fitness príslušenstvom, ktoré sa v rámci hodiny používa na posilnenie svalov.

Pomôže vám Pilates schudnúť?

Pilates je poctivý silový tréning, preto je veľmi vhodný na podporu chudnutia. Pri redukcii tuku a hmotnosti je však potrebné upraviť aj svoje stravovacie návyky a spáliť viac kalórií, ako prijmete. Pamätajte si tiež, že Pilates nie je kardio cvičenie, preto je vhodné doplniť ho o aeróbnu aktivitu, napríklad tanec, zumbu či plávanie. Ak však dodržíte spomenuté pravidlá chudnutia, Pilates vám pomôže vyrysovať brucho, nohy a zadok. Zároveň nadobudnete silu, ohybnosť a celkovú rovnováhu. 

Aký je rozdiel medzi Pilates a jogou?

Pilates určite nie je joga. Existuje medzi nimi mnoho podobností, ale taktiež aj rozdielov. Obe sa totiž usilujú o harmóniu medzi telom a mysľou. Joga je však viac zameraná na duchovné blaho a ide o uvoľnenejšiu formu cvičenia. Pilates je skôr fyzický program, ktorý je určený na tónovanie a posilnenie tela.